KEINDAHAN KUALA PERLIS

0 Comments
Pengembaraan kami ke Negeri Perlis Indera Kayangan bersama Travelogue Malaysia adalah bagi menjelajah destinasi percutian menarik yang membawa kami ke , Perlis. Peluang yang ada ini kami kongsikan bersama anda dengan meneroka tempat-tempat menarik yang boleh anda lawati.

Rasanya kalau datang negeri Perlis tak lengkap jika tidak jejak kaki di jeti Kuala Perlis yang menjadi main point pengangkutan feri ke Pulau Langkawi.

Jambatan Tuanku Syed Putra






Lebih lengkap lagi jika sama-sama dapat melihat perkampungan nelayan di sini. Jambatan Tuanku Syed Putra ini anda akan dapat melihat pemandangan menarik dan perkampungan nelayan yang terdapat di sini. Menarik melihat telatah anak-anak kampumg yang bermain gelongsor.







Sempat juga mencuba mainan kanak-kanak di sini dan mereka sememangnya peramah.


Lanscape tepi pantai Kuala Perlis yang 

cantik ini menarik perhatian kami untuk bergambar sekitar kampung nelayan yang berlatar berlatar belakangkan Lautan Andaman.





Di sini adalah sempadan antara Malaysia dan Thailand. Pulau di belakang itu adalah Pulau Brasmana, Thailand tanpa penghuni dan yang kecil sebelahnya terdapat kampung nelayan Thailand.








Jeti kampung Sungai Padang
Keesokan harinya kami bergambar matahari terbenam yang lawa di jeti kampung Sungai Padang yang lawa pemandanganya dengan kampung dan jeti kapal keluar masuk di sana.




Damai rasanya melihat keindahan negeri Perlis ini yang sememangnya tiada di tempat lain atau bandar-bandar besar.











Perlis selama 4 hari 3 malam tidak terasa cepatnya dan banyak lagi tempat yang perlu di jelajahi. Terima kasih Borakkita, Perlis Nature & Wildlife, UPEN, dan Perodua Malaysia yang telah menaja Perodua Bezza dan Perodua Myvi untuk travelogue kali ini.


Untuk info terkini sila rujuk pada laman social rasmi mereka. Kami share link-link mereka untuk maklumat anda:

Selamat membaca jangan lupa SHARE post ini dengan semua kenalan.
Terima kasih pada semua.
Untuk sebarang PERTANYAAN, PERIKLANAN, FOOD / PRODUCT REVIEW, boleh email:

dboyfotopages@gmail.com
INSTAGRAM
Jemput Follow Instagram @dboy_studio



You may also like

No comments: